Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Drepturi principale in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 2/2018

- Călătorii vor primi toate informațiile esențiale privind pachetul anterior încheierii contractului privind pachetul de servicii de călătorie.

- Exista întotdeauna cel puțin un comerciant care răspunde pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.

- Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de telefon de urgenta sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu agenția de turism organizatoare sau cu agentul de turism.

- Călătorii pot transfera pachetul unei alte persoane, în urma unei înștiințări efectuate în mod rezonabil și eventual a plății unor costuri suplimentare.

- Prețul pachetului poate fi mărit numai dacă cresc costurile specifice (de exemplu, preturile carburanților) și dacă acest lucru este prevazut în mod expres în contract, și în orice caz nu mai târziu de 20 de zile înainte de începerea executării pachetului. În cazul în care creșterea prețului este mai mare de 8% din prețul pachetului, călătorul poate înceta contractul. In cazul în care agenția de turism organizatoare își rezerva dreptul de a creste prețul, călătorul are dreptul la o reducere de preț dacă apare o scădere a costurilor relevante.

- Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare si pot obține rambursarea integrala a oricăror plăți în cazul în care oricare dintre elementele esențiale ale pachetului, altul decât prețul, s-a modificat in mod semnificativ. In cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, comerciantul răspunzător de pachet anulează pachetul, călătorii au dreptul la rambursare și, după caz, la o despăgubire.

- Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, înainte de începerea executării pachetului, in circumstanțe excepționale, de exemplu in cazul unor probleme grave de securitate la destinație care sunt susceptibile de a afecta pachetul.

- In plus, călătorii au posibilitatea de a înceta contractul in orice moment înainte de începerea executării pachetului, in schimbul achitării unei penalități de încetare adecvata si justificabila.

- In cazul in care, după începerea executării pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite călătorului servicii alternative corespunzătoare, fara a implica plata unor costuri suplimentare. Călătorii pot înceta contractul fara plata unei penalități de încetare, in cazul in care serviciile nu sunt executate in conformitate cu contractul si acest fapt afectează in mod substanțial executarea pachetului, iar agenția de turism organizatoare nu remediază problema.

- Călătorii au de asemenea dreptul la o reducere a pretului si/sau la plata unor despăgubiri pentru daune in cazul in care serviciile de călătorie nu sunt executate sau sunt executate in mod necorespunzător.

- Agenția de turism organizatoare trebuie sa ofere asistenta in cazul in care călătorul se afla in dificultate.

- In cazul in care agenția de turism organizatoare intra in insolventa, plățile vor fi rambursate. In cazul in care agentia de turism organizatoare intra in insolventa dupa începerea executării pachetului, iar transportul este inclus in pachet, repatrierea calatorilor este garantata. Colibri Tour SRL a contractat protecţia în caz de insolvenţă cu Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP cu sediul în București str. Aleea Alexandru nr. 51 sector 1, tel. 0214057420, fax 0213114490, Polița de Asigurare seria I nr. 28776 privind protecția în caz de insolvență a agenției de turism organizatoare valabilă până la dată de 09.12.2019. Călătorii pot contacta această entitate sau, după caz, autoritatea competentă în cazul în care serviciile sunt refuzate din cauza insolvenţei Colibri Tour SRL.     In sensul prezentului formular prin agentie de turism organizatoare se intelege agentia de turism organizatoare stabilita pe teritoriul Romaniei sau agentia de turism intermediara stabilita pe teritoriul Romaniei, care cumpara in mod direct pachete de la o agentie de turism organizatoare care nu este stabilita in Romania, dupa caz, conform art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2018.

- In cazul prevederilor referitoare la insolventa, agentia de turism organizatoare este cea dintr-un alt stat membru sau din Romania, dupa caz.

Site-ul internet pe care este accesibila Ordonanta Guvernului nr. 2/2018 https://www.anat.ro/wp-content/uploads/2018/08/OG-2_2018.pdf